Boutique Fredan 2-osainen jalkine tukee Naisten Pankkia

image

Naisten Pankki ja Boutique Freda ovat aloittaneet yhteistyön kehitysmaiden naisten yrittäjyyden tukemiseksi. Boutique Fredassa myydään 2-osaisia uusia innovatiivisia jalkineita, joiden nettomyynnistä 3% lahjoitetaan Naisten Pankille kolmannesvuosittain. Uuden 2-osaisen innovatiivisen jalkineen on kehittänyt portugalilainen MadeInSpace, Olimpio Martins. Jalkine koostuu kerrostettavasta pohjasta ja vaihdettavasta päällysasusta. Innovaatio on suojattu kansainvälisin patentein.

Valmistusprosessi on mahdollisimman paljon ympäristöä säästävä, raaka-aineet puhtaita ja osittain kierrätettävissä.

Kerrostettavan pohjan alimmainen kerros on erikoiskumia, kulutuskestävyys on erinomainen ja materiaali 100 % kierrätettävä. Seuraava kerros, välipohjallinen, on kumia ja nahkaa, askelvaimentava, vesi- ja konepesun kestävä. Alimmainen erikoiskumipohja ja välipohjallinen yhdistetään erikoisvetoketjulla vaihdettavaan päällysasuun.

Vaihdettavien päällysasujen mallisto täydentyy balleriinoista syksyisiin kaupunkikenkiin, nilkkureihin ja  saappaisiin. Materiaaleina käytetään nahkaa, mokkaa, satiinia ja kangasta.

Päällysasut ovat käytännöllisiä ja yksinkertaisia, väreillä leikitteleviä.

Vaihdettavat päällysasut mahtuvat pieneen tilaan ja rullautuvat kätevästi matka- tai työlaukkuun. Puvustaminen eri tilanteiden mukaan taikka vaihtelevissa sääoloissa on helppoa, kätevää ja taloudellista.

Naisten Pankki on suomalainen Kirkon Ulkomaanavun hallinnoima rahasto kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon tukemiseksi. Rahaston varoilla rahoitetaan muun muassa kyläpankkeja ja niiden pienlainoja, naisten ammattikoulutusta, työkalujen ja materiaalien hankintaa ja muuta yrittäjyyteen tähtäävää toimintaa. Esimerkki: pienlaina ompelukoneen ostoa varten ja nainen saa mahdollisuuden hankkia ompelutyöllään toimeentulon itselleen ja perheelleen.

Boutique Fredassa myydään naisten kenkiä, laukkuja ja asusteita, puvustaen aistikkaasti ja persoonallisesti naisia. Boutique Freda on RitaPoint Oy:n aputoiminimi, perustettu 2008.

Boutique Fredan toiminta perustuu Naisten Pankin ajatukseen. Työllistämme ja parannamme maailmaa, nainen kerrallaan.

Lisätietoja:

Rita Nurminen, puh. +358 45 136 0122
RitaPoint Oy

Anne Nurminen, puh. +358 50 377 9207
Boutique Freda, Shop Manager

Pekka Mesimäki, puh +358 400 446270
Honeyhill, MadeInSpace tuotteiden edustaja ja maahantuoja