Fazer yhteistyöhön Naisten Pankin kanssa

Fazer ja Naisten Pankki ovat sopineet yhteistyöstä. Fazer tukee Naisten Pankin toimintaa henkilöstön keskuudessa järjestettävällä haastekampanjalla, jossa Fazerin naiset haastetaan tekemään lahjoitus Naisten Pankille. Fazer puolestaan sitoutuu yhtiönä tuplaamaan henkilöstönsä lahjoittaman summan. Yhteistyö on osa Fazerin vastuullista yritystoimintaa, johon nyt myös henkilöstö voi osallistua vastaamalla haasteeseen.

Fazer toimii sekä kansainvälisesti että paikallisesti, joten kansainvälisen yrittäjyyden ja yhteisöllisyyden tukeminen sopii Fazerille hyvin. Yritysvastuu ja paikallisuus ovat myös Fazerin strategian painopistealueita ja kestävän kehityksen ja vastuullisuuden periaatteita noudatetaan kaikessa toiminnassa osana jokapäiväistä työtä.

Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte on haastanut Fazerin naiset mukaan ja on luvannut yrityksen lahjoittavan saman summan kuin henkilökunta.

”Olemme yrityksenä sitoutuneet toimimaan vastuullisesti ja haluamme tarjota myös henkilöstölle mahdollisuuden tehdä vastuullisia tekoja. Olen vaikuttunut Naisten Pankin toiminnasta kehitysmaiden naisten toimeentulon ja yrittäjyyden tukemiseksi. Myös yrityksemme perustaja, Karl Fazer, perusti aikanaan ensimmäisen konditoriansa kauppaneuvos Renlundilta saamallaan lainalla”, kertoo Karsten Slotte.

Fazerin henkilökunnasta on naisia 64 %. Sen vuoksi ensimmäisen yhteistyövuoden haastekampanja suunnattiin juuri Fazerin naisille.

Fazer auttoi luomaan Naisten Pankille uuden yhteistyömuodon

Fazerin aloitteesta luotu haastekampanja on Naisten Pankille uusi tapa tehdä yhteistyötä yrityksen kanssa. "Sitoutumalla tukemaan Naisten Pankin toimintaa yhteistyössä henkilöstönsä kanssa Fazer edistää työtämme kehitysmaiden naisten hyväksi upean yhteisöllisellä tavalla. Samalla saimme Naisten Pankin yritysyhteistyösalkkuun uuden konseptin, jota voimme suositella myös muille yrityksille" kertoo Armi Temmes, Naisten Pankin yritysvarainhankinnan vetäjä.

Lisätietoja:
Sidosryhmäsuhteista ja yritysidentiteetistä vastaava päällikkö Nina Törhönen, Fazer-konserni, puh. 040 509 3792
Naisten Pankissa hankkeesta vastaava Anu Karessuo puh. 040 560 8632

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Amica ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2008 (proforma) oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2008 oli 17 000.

Naisten Pankki on Kirkon Ulkomaanavun hallinnoima rahasto, joka tukee erityisesti naisten yrittäjyyttä ja toimeentuloa kehitysmaissa. Nimestään huolimatta Naisten Pankki ei ole pankki, vaan lahjoitusvaroin toimiva rahasto.

Naisten Pankki -rahaston tukemat kyläpankit myöntävät pienlainoja ja kohentavat naisten taloudellista toimeentuloa. Naisten Pankin rahoittamissa hankkeissa edistetään yrittäjyyttä eri tavoin, myös vahvistamalla naisten ammattikoulutusta, osaamista ja oikeuksien toteutumista.