Naisten Pankki ja Reino&Aino yhteistyöhön

image

Naisten Pankki ja Reino&Aino Kotikenkä Oy ovat aloittaneet yhteistyön kehitysmaiden naisten tukemiseksi. Reino&Aino alkaa valmistaa balleriina-kenkiä, joiden myyntituotosta osa ohjataan Naisten Pankille.

Ajatus Naisten Pankin omista balleriinoista syntyi tamperelaisten yrittäjänaisten keskuudessa.

Tampereella on tossujen tekeminen tuttua, Aino-tossuja on Tampereella tehty jo vuodesta 1929. Reino&Aino Kotikenkä Oy:n yrittäjät Tuire Erkkilä ja Arto Huhtinen lähtivät mielellään hankkeeseen mukaan.

Tossujen tuotolla tuetaan kehitysmaiden naisia ryhtymään yrittäjiksi, kehittämään omia kansallisia tuotteitaan ja parantamaan elinolosuhteitaan.

Naisten Pankki on Kirkon Ulkomaanavun rahasto ja aktiivinen vapaaehtoinen toimintaryhmä, joka kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon tukemiseksi. Naisten Pankin toiminta on laajentunut eri puolille Suomea saaden mukaansa keskeisiä suomalaisia vaikuttajanaisia. Naisten Pankki on kerännyt liki 1,5 miljoonaa euroa kehitysmaiden naisten hyväksi ja sillä on yli 700 osakasta.

Lisätiedot
Naisten Pankki Tampere, Sointu Lanki ohjausryhmän vpj 400 684416, sointula(at)kolumbus.fi
Reino&Aino Kotikenkä Oy, toimitusjohtaja Arto Huhtinen  0400620420, arto.huhtinen(at)suomityres.com, www.reinokauppa.fi