Kävele Naiselle Ammatti 2013

Naisten Pankki kiittää lämpimästi kaikkia valtakunnalliseen Kävele Naiselle Ammatti -tapahtumaan osallistuneita!
Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin 24 eri paikkakunnalla ympäri Suomen syyskuun 15. päivä.

Tapahtuman valtakunnalliset kumppanit: Nordea, DNA, EY ja Fazer

Tapahtuman suojelijana toimi kansanedustaja Jani Toivola.

Kävelytapahtuma järjestettiin seuraavilla paikkakunnilla: Helsinki, Hämeenlinna, Hyvinkää, Joensuu, Jyväskylä, Kuopio, Kokkola, Lahti, Lappeenranta, Loviisa, Maarianhamina, Mikkeli, Närpiö, Oulu, Pietarsaari, Pori, Rauma, Rovaniemi, Seinäjoki, Tampere, Turku, Tuusula, Vaasa, Valkeakoski. Lisäksi seuraavilla paikkakunnilla käveltiin ryhmissä naisille Ammatteja: Ähtäri, Pertteli ja Luhanka.

_______________________________________________________

Kävelytapahtuman yhteydessä Naisten Pankin aluesolut järjestivät yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa monenlaista ohjelmaa. Tutustu Kävely-päivän mielenkiintoisiin tapahtumiin tästä:

Helsinki| Tapahtuma alkaa klo 11 Hietaniemessä, Café Ann Maren pihassa alkuverryttelyllä ja Naisten Pankin tervehdyksellä. Kävelyreitti kestää 45-50 min: kävely rantaa pitkin kohti Lapinlahdentietä – käännös vasemmalle kohti Mechelininkatua, jota pitkin Hietaniemenkadulle – tien ylitys Hietakannaksentielle, jota pitkin – tenniskenttien kulmasta Eteläiselle Hesperiankadulle, josta Hiekkarannantietä Café Ann Mareen. Tule ja haasta ystäväsi sekä työkaverisi mukaan tekemään yhdessä hyvää!

Osallistujilla on mahdollisuus nauttia keittolounas Café Ann Maressa. Tarjoilun järjestämiseksi ilmoittauduthan lounaalle 12.9. mennessä maksamalla 15 €/hlö tilille Naisten Pankki Pks FI29 1257 3500 1621 38, kirjoita viestikenttään ruokailijoiden määrä. Naisten Pankki saa keittolounaasta lahjoituksena 5 €/lounas.

Tapahtumassa lisäksi: Naisten Pankin myyntipöytä monipuolisine tuotteineen, arpoja hyvine palkintoineen ja Taika-korujen myyntiä. Paikalla on myös tapahtuman suojelija kansanedustaja Jani Toivola avaamassa tapahtuman sekä Johanna Pentikäinen esittelemässä toimittamaansa Lautasellinen iloa -keittokirjaa.

Hyvinkää| Tapahtuma alkaa klo 12 Sveitsin puiston kuntopolkujen lähtöpaikassa Hotelli Rantasipin päässä. Lähtöpaikalla alkujumppa ja Naisten Pankin esittely. Kävelyreitiksi voi valita 2 km tai 4 km kuntopolun. Yhteistyökumppanina Liikunta- ja hyvinvointikeskus LadyAtlas.

Hämeenlinna| Tapahtuma alkaa klo 14 Linnanpuiston lavalla. Mukana menossa mm. Hämeenlinnan tanssi- ja liikuntakeskus, Pavians Without Mama, Linnan Marttojen kahvitus sekä arpajaiset. Kävely ihanissa Wanajaveden maisemissa, reitit 4 ja 6 km.

Joensuu| Tapahtuma alkaa klo 12. Lähtö ja paluu Joensuun Kirkkopuistosta Evankelis-luterilaisen kirkon takaa. Reitit kulkevat Linnunlahden ja Mehtimäen kauniissa maastossa ja vaihtoehtoina ovat 2, 5 ja 7 kilometrin pituiset kävelyt. Loppuverryttely on noin klo 14. Ohjelmassa liikkumista yhdessä ja musiikkia. Lapsille mukavaa tekemistä!

Jyväskylä| Tapahtuma alkaa klo 15.00 Kaupungin Kankaalla parkkipaikalla, Porttirakennus (punatiilitalo), Kympinkatu 3, Tourulassa (Minimarketin takana). Alkuverryttelyn meille on lupautunut pitämään Markus Rosti Crossfitiltä. Verryttelyn jälkeen kävelemme Kankaalla vanhaa paperitehdasta ulkoa ja sisältä ihmetellen sekä ihaillaan graffitiseinää ja kaupunkiviljelyn kukoistusta. Lopuksi vietämme vielä hetken yhdessä kahvitellen. Tapahtuma päättyy n. klo 17.
Kaikilla osallistujilla on mahdollisuus lunastaa lippu erikoishintaan klo 17.15 alkavaan Circus Uusi Maailman esitykseen Rajatila. Yhteistyökumppaneina Jyväskylän kaupunki, Crossfit, Circus Uusi Maailma, NojosHyvä. Luvassa yllätysnumero kävelyn aikana!

Kokkola| Kokoonnumme klo 14 kauppatorilla, missä alkujumppa ja tietoisku. Kävelyreitti on noin 3-4 km: Kokkolan kauppatori – Suntin vartta pitkin campingalueelle – Outokummun tietä pitkin Ohikulkutielle, josta reitti jatkuu suntin toista puolta takaisin kauppatorille. Reitti merkitään.

Kuopio| Kävelytapahtuma alkaa klo 15.00 Satamatorilla. Kokoontuminen esiintymislavan edessä. Tapahtuman avaa Naisten Pankin aktiivi, lääninrovasti Jaana Marjanen. Alkujumpan jälkeen lähdemme kävelylle Väinölänniemen lenkille kiertäen Rönön saaren kautta. Kävelylenkki n. 5 km. Halutessaan voi kävellä myös lyhyemmän tai pidemmän lenkin. Satamatorilla myös Naisten Pankin toiminnan esittelypiste ennen kävelyä ja sen jälkeen klo 17 saakka.

Lahti| Starttaamme Ristinkirkon kupeesta klo 13.00. ”Ootteko nähneet näitä…” –teemalla lähdemme noin tunnin kävelykierrokselle läntisen Lahden nähtävyyksiin. Kävelyryhmiemme vetäjinä toimivat ammattitaitoiset Lahden Seudun Oppaat. Kierros päättyy Vaparille, jossa meitä odottaa kahvitus, arpajaiset, korukirpputori sekä muuta mukavaa. Kahvi ja kahvileipä 2e. Missio-kauppa on myös avoinna kävelijöitämme varten.

Lappeenranta| Tapahtuma avataan klo 12 Myllysaaren nurmikolla, missä pidetään alkuverryttely FolkJamin tahtiin. Kävely n. 4 km: Ainonkatu – Kauppakatu – Kristiinankatu Linnoitukseen – alas Haminan portista – Pusupuiston kautta Yhdyskadulle – Valtakatu – Urheilukatu – Maaherrankatu – Mäkikatu, josta alas portaita Myllysaaren nurmikolle. Nurmikolla on esittelypöytiä ja kahvin myyntiä. Yhteistyökumppaneina Lappeenrannan Yrittäjänaiset ry, Lappeenrannan Liike- ja virkanaiset ry ja Lappeenrannan Opetusalan Ammattijärjestö. Tukemassa LPR Zontat ja Soroptimistit. Mukana Savitaipaleen Naisten Pankkilaisia!

Loviisa| Tapahtuma alkaa klo 14 alkuverryttelyllä Loviisan torilla. Reitti torilta Bongan linnan ohi harjua pitkin kohti Kukkukiven näkötornia, jossa tarjolla mehua. Lyhyempi reitti ( n. 3 km) jatkuu Tullisillan kautta rantaa pitkin takaisin torille. Pitempi reitti n. 5 km jatkuu Bellan kautta Tamminiemen leirintäalueen ohi rantaa pitkin takaisin torille. Yhteistyökumppaneina S-market ja Kuntoklubi Balanssi.

Maarianhamina, Mariehamn| Start kl. 15 på torget i Mariehamn. Vi går runt Tullarns äng.

Mikkeli| Tapaamme klo 15 Lady Linella, Ratamonkatu 5, missä ohjattu alkulämmittely. Kävelemme Kenkäveroon, Pursialankatu 6, missä terveyteen liittyviä mittauksia (Mikkelin ammattikorkeakoulun opiskelijat) ja omakustanteinen kahvi- ja virvoketarjoilu. Reitti on 2,5 km yhteen suuntaan. Yhteistyössä Lady Line, Kenkävero ja Mikkelin ammattikorkeakoulu.

Närpiö, Närpes| Tapahtuma klo 14.00 alkaen Vargbergetissa, Närpiössä, missä 5km luonnonpolku. Ohjelma alkaa tapahtuman avauksella. Sen jälkeen vuorossa alkulämmittely sekä varsinainen kävelyosuus ja lopuksi rentoutumisharjoituksia. Tarjolla on vihannes- ja hedelmäbuffa ja arvonta.
Ta med dig dina vänner, ett glatt humör och kom med och gå söndagen kl. 14 på Varberget i Närpes! Program: Evenemanget öppnas, Warm-up, vandring längs naturstigen, efter målgång Body Relaxation, frukt- och grönsaksbuffé. Många fina vinster lottas ut! Välkommen!

Oulu| Oulun tapahtuman keskipisteenä on Ravintola Rauhalan/ Tuban piha (Mannenkatu 4, Myllytulli). Kävelyreitit suuntautuvat Oulujoen kauniille suistoalueelle. Tapahtuma alkaa klo 11.00 Afrikka-henkisellä musiikilla ja alkujumpalla. Kävely lähtee liikkeelle noin klo 11.30. Tarjolla on kaksi erimittaista reittiä: noin 3,5 km (esteetön) ja 5.0 km. Tietysti on mahdollista kävellä toinen kierros, joten vaihtoehtoja löytyy myös 8,5 km ja 10 km. Reitit kulkevat suistoalueen pyöräteillä ja sopivat koko perheelle. Maaliintulossa kaikille osallistujille jaetaan tuotekassit.

Tuban patiolla on koko tapahtuman ajan korukirppis, jossa voit tehdä edullisia löytöjä korukeräyksemme saaliista. Naisten pankin infopisteestä saat tietoa toiminnastamme ja voit halutessasi liittyä Oulun aluesolun jäseneksi. Kävelyn päätteeksi on mahdollista nauttia omakustanteisesti mm. Tuban buffeesta klo 16.00 saakka. Rauhalaan ja Tietomaan ympäristöstä löytyy useita yleisiä pysäköintipaikkoja.

Pietarsaari, Jakobstad| Vi samlas kl.11.00. vid Fitness Club. Efter en kort uppvärmning och information om Kvinnobanken går vi nedanstående rutt. Försäljning och lotteri.
Kokoonnumme klo 11.00 Fitness Clubin pihalla. Tapahtumassa Fitness Clubin vetämä alkuverryttely, Naisten Pankin infoa, tuotemyyntiä sekä arpajaiset.
Kävelyreitti: Fitness Club – Aspegrenin puutarha – Tupakkamakasiini – Hotelli Epoque – Kävelykatu – Pietarinpuistikko – BI, Åbo Akademi – Fitness Club.

Pori| Kokoontuminen Kirjurinluodon kesäkahvilalla klo 11. Kristiina Uusitalo-Lindholm LadyLinesta vetää alkujumpan. Lähdön ja saapumisen yhteydessä on mahdollisuus ostaa kahvia, teetä ja suolaista piirakkaa. Kävelyreitti on Luotojen lenkki, 3,4 km, joka kiertää koko luodon puistoalueen Taavi-sillalta, Kirjurinluoto Areenan takaa Hanhipuiston kautta uimarannalle ja takaisin Taavi-sillalle. Reitti ei kuitenkaan ole pelkästään kävelyä, vaan matkan varrella on tasaisin välimatkoin mukavia yllätyksiä! Loppuverryttelyn vetäjinä toimivat Ässä-legendat Veli-Pekka Ketola ja Kari Makkonen. Paikallisina tukijoina: LadyLine, Nordea, Muotitavaratalo Ratsula, Kirjurinluodon kesäkahvila, Musiikkihuone Aki Peltonen, Oriflame ja Kari Aaltonen. Tuotekassit jaetaan 200:lle ensimmäiselle maaliin tulijalle. Kerrothan iloisesta ja tärkeästä tapahtumasta kaikille tutuillesi!

Rauma| Kävelymatka on vapaavalintainen, mutta kaikilla maalipaikka on Lönnströmin kotimuseo, jonne odotamme osanottajien saapuvan klo 14.00. Tavoitteena on taas yhdessä ystävän tai ystäväjoukon tai perheen kanssa viettää sunnuntai-iltapäivää mukavan yhdessäolon merkeissä. Kävely päättyy kaikkien osalta yhteiselle maalipaikalle, jossa mm. yhteinen loppujumppa, arvontaa osanottajien kesken ja mahdollisuus tutustua kotimuseoon.

Rovaniemi| Luontoretki Rovaniemen Ounasvaaralla klo 13-15. Lähtö Lappi Areenan yläparkkipaikalta klo 13. Reitti kulkee juhannuskallion kautta näköalatornille, jossa kulttuurillisen herkkupalan lisäksi myös pientä syötävää. Oppaanamme toimii Kristiina Vuopala. Matkan varrella ihaillaan sienimaailmaa asiantuntijan avustuksella.
Näkötornilla FM, dosentti Marianne Junila kertoo historiatietoa Ounasvaarasta ja Rovaniemestä. Kävelyn lopuksi venyttelemme ammattilaisen tahdissa. Lämpimästi tervetuloa!

Seinäjoki| Tapahtuma alkaa klo 15:00 Kampusraitin varrelta Seinäjokisalin rannasta. Kävellään jokiraittia Urheilutalolle, jossa tanssikoulu Wimman Arto Petjala vetää afrotanssia 15:30-16:00. Matka jatkuu jokirantaa pitkin Mallaskoskelle, josta päädytään Uppalan kartanoon. Uppalassa voi kohottaa maljan puoli viiden aikaan maailman naisille pientä maksua vastaan. Paluumatkaa voi pidentää omaehtoisesti.

Tampere| Tapahtuma klo 13-16. Lähtö- ja paluu on kirjastotalo Metson edessä olevalla Hämeenpuiston aukiolla. Liukuva lähtöaika sopivan kokoisina ryhminä aikavälillä klo 13-13.30. Reittinä Eteläpuiston kautta Pyynikille ja takaisin. Kääntöpaikkana Pyynikin kesäteatteri, reitin kesto n. 1 tunti. Lähtöpisteessä jaetaan kartat osallistujille. Yhteistyökumppaneina NNKY, TAMK, Punainen Risti, Kaupunkiklovnit, Tampereen Puhelin, TAKK, Nordea, Fennia.

Turku| Tapahtuma alkaa Forum Marinumin (Linnankatu 72) edessä Cafe Daphnen kulmassa klo 11. Tapahtuman avaa Helsingin Sanomien entinen päätoimittaja Reetta Meriläinen tervehdyksellään. Alkuverryttelyn jälkeen jatketaan kävelylle, jonka reitti kulkee Aurajokirantaa pitkin Tuomiokirkkosillalle ja takaisin, n. 6 km. Kävelyn jälkeen on vielä loppuverryttely Forum Marinumin piha-alueella. Tilaisuudessa on myös myynnissä Reetan ja Johanna Pentikäisen Naisten Pankille toimittamaa upeaa keittokirjaa Lautasellinen iloa. Hinta on 30 euroa. Reetta on luvannut myös signeerata kirjoja tilaisuudessa – loistava syksyn ja/tai joulun lahjaidea. Yhteistyössä Huiskula, Turun vesilaitos, BSE Wellness, Pika-Offset Oy, Cafe Daphne ja Turun urheiluliitto.

Tuusula| Tapahtuma järjestetään Rantatien maisemissa klo 12 alkaen. Kävelyreitti Syvärannan Lottamuseolta Krapihoville Rantatietä, paluu Tuusulanväylää. Matkan pituus n. 2,5 km. Lähtöpaikalla alkujumppa ja Naisten Pankin ja Lady Linen esittelyt. Krapilla pientä tarjoilua ja tutustuminen Krapin uusittuihin tiloihin. Fysioterapeutti Katja Tynjälä vetää myös pienen venyttelysession Krapilla.
Tapahtumassa myynnissä K-U solun tekemiä Naisten Pankin koruja, hinnat 10-30 euroa, maksu käteisellä. Tapahtuman osallistujat pääsevät tutustumaan Syvärannan Lottamuseoon veloituksetta. Yhteistyössä Lady Line Järvenpää, Krapihovi Tuusula, Syvärannan Lottamuseo Tuusula ja Keski-Uudenmaan tanssiopisto KETO.

Vaasa| Tapahtuma alkaa Hietalahden Villassa klo 15. Tilaisuuden avaa Vaasan kaupunginvaltuuston jäsen, Liito ry:n puheenjohtaja ja Vaasan kaupungin liikunnan- ja terveystiedon opettaja Riitta Pääjärvi-Myllyaho. Reitti kulkee pitkin Vaasan kauniita rantoja jäähallin tien kulmaan ja takaisin, n. 2,5 km. Alkuun on yhteisjumppa, jonka vetäjänä on Ladyslim Pia Viemerö. Yhteistyössä Ladyslim.

Valkeakoski| Tapahtuma noin klo 15-17. Kävelyreitti alkaa ja päättyy kauniiseen, vanhaan Myllysaaren tehdasmiljööhön, jossa sekä alku- että loppuverryttely. Kuljemme ensin kanavan rantaa ja sitten Mallasveden reunaa Kirjaslammelle, josta lyhyempi reitti kääntyy paluumatkalle. Pitempi reitti jatkuu Riippusilloille ja sieltä Apian rantaa pitkin Helkankeinun kautta takaisin kanavalle ja Myllysaareen. Lyhyempi reitti on esteetön ja sen pituus on 3 km. Pitempi reitti on 3,7 km pitkä.
Ennen kävelyreitille lähtöä tapahtuman suojelija Markku Antola avaa tilaisuuden, jossa on reipasta musiikkia, tietoisku Naisten Pankin toiminnasta ja iloinen alkuverryttely. Osallistujien kesken suoritetaan arvonta, jossa palkintoina on paikallisten kumppaneiden lahjoituksia.
Yhteistyökumppaneita: Sääksmäen seurakunta, Työväen Musiikkitapahtuma, Valkeakosken kaupungin kirjasto, Valkeakosken Liikenne Oy, Valkeakosken osuuspankki, Nordea Valkeakoski, FC-Haka, Walki Medical ja Saarioinen Valkeakoski.