Maisa & Kaarina kortit tuovat ammatteja kehitysmaan naisille

Sankaripari Maisa & Kaarina ovat hauskuuttaneet suomalaisia jo kohta 30 vuotta. Ystäväkaksikon luojat Sari Luhtasen ja Tiina Pajulan piirroshahmot ovat vuosikymmenten ajan peilanneet naisten sielun elämää humoristisilla sarjakuvilla useissa lehdissä, kirjoissa sekä postikorteissa.

Luhtanen ja Pajula ovat piirtäneet Naisten Pankille Maisa & Kaarina kortteja kuusi kappaletta, joista jokaisesta kortista lahjoitetaan 10 % Naisten Pankin hankemaihin.

Kortteja on ollut myynnissä mm. Posteissa, K- ja S-marketeista helmikuun ensimmäisestä viikosta alkaen. Maisa & Kaarina kortit löytyvät Karto Oy:n telineistä.

Karto Oy on valmistanut posti- ja onnittelukortteja vuodesta 1971 ja yrityksen tuotejohtaja Eija Watia iloitsee Maisa & Kaarina – yhteistyöstä ja kertoo, että naiset ovat ahkeria kortinlähettäjiä ja lähettävät niitä usein ystävättärilleen tai pitävät kortin ihan omanaan.

Naisten Pankin yhteyspäällikön Sari Mellerin mielestä Maisa & Kaarina vangitsevat naisten välisen ystävyyden hauskalla ja kevyellä tavalla. Heidän välinen ystävyytensä kantaa elämän eri vaiheiden, ilojen ja surujen läpi. He ymmärtävät toisiaan ja antavat toisilleen taustatukea mitä ihmeellisimpiin päätöksiin. Naisten Pankissa naisten välinen ystävyys ja tuki kantavat pitkälle kehitysmaihin saakka.

Lisätiedot:

Tuotejohtaja Eija Watia, p. 040 523 9692, eija.watia(at)karto.fi

Yhteyspäällikkö Sari Meller, p. 050 326 3882, sari.meller(at)kirkonulkomaanapu.fi