Naisten Pankin Oulun aluesolu etsii vetäjää tai vetäjäparia

TULE VETÄMÄÄN NAISTEN PANKIN OULUN ALUESOLUA

Mitäpä jos alkaisit Naisten Pankin Oulun aluesolun vetäjäksi? Tässä tehtävässä vastaat Naisten Pankin toiminnan koordinoinnista Oulun seudulla. Vedät kaikille vapaaehtoisille avoimia kuukausikokouksia, jotka ovat samalla myös johtoryhmän kokouksia. Tiedotat asioista muille vapaaehtoisille ja myös muille Naisten Pankin sähköpostilistalla oleville. Yhteensä sähköpostilistamme tavoittavat jo lähes 600 henkilöä. Työn iloa tuo se, kun toimintamme tuloksena yhä useampi kehitysmaiden nainen pääsee kehittämään osaamistaan ja voi ryhtyä Naisten Pankin tuella yrittäjäksi.

Oulun aluesolu on toiminut jo yli neljä vuotta. Olemme siis yksi vanhimmista aluesoluista. Järjestämme tai osallistumme kuukausittaisten kokoustemme lisäksi vuosittain noin 30-40 tapahtumaan. Säännöllisiä tapahtumia ovat olleet mm. Naisten Pankin hankealueita koskevat teemaillat, Naisten Messut, konsertit, viestinviejäkoulutus, askarteluillat sekä Äitienpäivä-kampanjat. Lisäksi viemme viestiä monenlaisissa kokouksissa ja tapahtumissa sekä järjestämme varainhankintatilaisuuksia yhteistyössä oululaisten yhteisöjen ja yritysten kanssa.

Tavoitteemme on pitää esillä Naisten Pankkia Oulun seudulla ja sitä kautta innostaa ihmisiä, yrityksiä ja yhteisöjä tukemaan Naisten Pankin kautta kehitysmaiden naisten yrittäjyyttä ja toimeentuloa. Tuemme toiminnallamme myös valtakunnallisia Naisten Pankin kampanjoita.

Olemme siirtyneet aluesolussa projekti-tyyppiseen työskentelyyn. Kuukausikokouksessa valitaan kustakin tapahtumasta tai tilaisuudesta vastuussa olevat henkilöt. Vetäjien ja projekti-tiimien ohella toimivat myös askarteluvastaavat, ständi-vaastaavat, viestinviejäkouluttaja, viestinviejävastaava, tiedotusvastaava, yritysyhteistyövastaava sekä johtoryhmän assistentit.

Olen vetänyt Oulun aluesolua kesäkuusta 2011 lähtien. Vapaaehtoistyössä on hyvä vaihtaa vetäjää parin vuoden välein. Työparinani ja varajohtajana on ollut Päivi Korkee, entinen Oulun aluesolun vetäjä. Aluesolun johdossa voi jatkossakin olla vetäjäpari.

Kerron mielelläni lisää niin Oulun toiminnasta kuin aluesolun vetäjän tehtävästäkin. Ota yhteyttä Päiviin tai minuun joko sähköpostilla tai puhelimitse.

Ritva-Liisa Niskanen,

solun nykyinen vetäjä

Ritva-Liisa Niskanen, Oulun aluesolun nykyinen vetäjä, p. 0400 499 194 ja sähköposti ritva-liisa.niskanen(at)humanside.fi

Päivi Korkee, entinen Oulun aluesolun vetäjä, p. 0400 873 670.

Sähköposti toimistokorkee(at)luukku.com