Naisten Pankin verkosto laajenee 2014

image

Vuoden 2014 alussa Naisten Pankissa aloittaa kaksi uutta aluesolua. Naisten Pankin toimintaa on nyt jo 35 paikkakunnalla. Verkostossa on yli 3000 vapaaehtoista.

Naisten Pankin Vantaan aluesolun perustamistilaisuus järjestettiin joulukuussa yhteistyössä Vantaan seurakuntien ja Vantaan Nicehearts ry:n kanssa. (kts. kuva)

Perustamistilaisuudessa Naisten Pankin vapaaehtoinen Raili Muroke esitteli Naisten Pankin aluesolujen toimintaa Suomessa. Lisäksi Naisten Pankin aktiivinen toimija, entinen päätoimittaja Reetta Meriläinen kertoi Naisten Pankin toiminnasta kohdemaissa sekä esitteli varainkeruuhankkeita kuten kirjoittamaansa Lautasellinen iloa -keittokirjaa.

Pietarsaaren suomenkielisen aluesolun perustamistilaisuus pidettiin vuoden lopussa.

Pietarsaaressa on toiminut vuodesta 2009 aktiivinen ruotsinkielinen aluesolu, joten suomenkielinen aluesolu tulee vahvistamaan entisestään Naisten Pankin toimintaa paikkakunnalla.

Aluesolujen yhteystiedot tästä.

Mia Nikkilä, Naisten Pankin koordinaattori, 040 704 6726

Naisten Pankin rahasto tukee kehitysmaiden naisten työtä yrittäjyyden ja omaehtoisen toimeentulon tukemiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin varoilla rahoitetaan muun muassa kyläpankkeja ja niiden pienlainoja, ammattikoulutusta, työkalujen ja materiaalien hankintaa ja muuta yrittäjyyteen tähtäävää toimintaa. Hankkeiden toteutuksesta, seurannasta ja raportoinnista vastaa Kirkon Ulkomaanapu.