Naisten Pankki kerää ammatteja kehitysmaiden naisille hiihtokeskuksissa ympäri Suomen yhteistyössä Mediateko Oy:n ja Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen kanssa.

Hiihtolomaviikoilta alkaen voi Suomen rinteillä nähdä Naisten Pankin ilmoituksia, joissa kehoitetaan lahjoittamaan ammatteja kehitysmaan naisille. Jo 15 euron kuukausilahjoituksella vuoden ajan kuusi naista saa mahdollisuuden toimeentulonsa kehittämiseen. Näkyvyys on osa Naisten Pankin bisnesenkelikampanjaa, jolla haetaan kuukausilahjoittajia (eli bisnesenkeleitä) kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon tukemiseen.

Mediateko Oy lahjoitti Naisten Pankille mediatilan yli 20 hiihtokeskuksen ilmoituspaikoille sekä ilmoitusmateriaalin tuotannon ja kuljetuksen keskuksiin. Suomen Hiihtokeskusyhdistys tukee näkyvyyttä tiedottamalla kampanjasta mm. ski.fi:ssä ja Facebook-sivuillaan.

Toimitusjohtaja Teemu Kontkanen Mediateko Oy:stä halusi lähteä mukaan kampanjaan. ”Kuultuani Satu Mehtälän esityksen Naisten Pankin toiminnasta päätin, että lähdemme sitä tukemaan. Meillä on Suomessa asiat sen verran hyvällä mallilla, että meidän oma elämä tai elintaso ei siitä romahda, jos autamme lähimmäisiä rajojen ulkopuolella. Naisten Pankin tapa toimia on loistava, koska raha jää aidosti kiertämään kylään vielä vuosiksi eteenpäin”.

”Naisten Pankin tapa auttaa poikkeaa perinteisestä kehitysavusta, sillä vaikutetaan kohdemaan rakenteisiin, ei ainoastaan tarjota lyhytaikaista helpotusta. Tuetaan yrittäjyyttä, aloitteellisuutta ja kestävää muutosta.

Mainokset hiihtokeskuksissa varmasti pysäyttävät, onhan siellä totuttu näkemään hyvin erilaista mainontaa, ja toivottavasti myös saavat ihmiset ajattelemaan ja osallistumaan, ”toivoo Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen toiminnanjohtaja Anne Larilahti.

Satu Mehtälä Naisten Pankista iloitsee yhteistyöstä: ”Kontkasen Teemu yrityksineen tarttui asiaamme sellaisella energialla, innolla ja ripeydellä, että sitä voi vain kiittäen ihailla. Näimme juuri Liberiassa, miten pienellä summalla köyhä suurperheen äiti pääsee vaikkapa kanalayrittäjyyden alkuun. Sitä kautta hän saa lapsille ruokaa ja perheelle elannon. Tämä yhteistyö antaa merkittävän näkyvyystuen bisnesenkelikampanjallemme, jolla tavoittelemme työllemme niin tärkeitä kuukausilahjoittajia. Uskon ja toivon, että Naisten Pankki saa kevään aikana rinteiden ja latujen reippailijoista lisää aktiivisia ja iloisia bisnesenkeleitä”.

Teemu Kontkanen, Mediateko Oy: teemu.kontkanen(at)mediateko.fi, puh. 040 555 3635
Satu Mehtälä, Naisten Pankki: satu.mehtala(at)boardman.fi, puh. 050 539 8590
Anne Larilahti, Suomen Hiihtokeskusyhdistys: anne.larilahti(at)ski.fi, puh. 050 518 1833

Naisten Pankki on suomalainen vapaaehtoisyhteisö, joka kerää varoja naisten yrittäjyyden ja toimeentulon edistämiseksi kehitysmaissa kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi Kirkon Ulkomaanapu. Hankkeita on 12 eri maassa ja lahjoituksia on koottu tähän mennessä yli 6 miljoonaa euroa. Bisnesenkelit ovat Naisten Pankin säännöllisiä kuukausilahjoittajia. Lisätietoja: www.naistenpankki.fi Mediateko Oy on suomalainen, vapaa-ajan ja kaupunkikeskusten mediamainontaan erikoistunut yritys. Sen verkostoon kuuluu yli 140 vapaa-ajan keskusta, ml. 22 hiihtokeskusta ympäri Suomen. Lisätietoja: www.mediateko.fi Suomen Hiihtokeskusyhdistys ry (SHKY) on suomalaisten hiihtokeskusten katto-organisaatio, jonka tavoitteena on lisätä laskettelun harrastajamäärää ja harrastusaktiivisuutta. Sen keskeisiä tehtäviä ovat mm. alan toiminnan edunvalvonta ja tutkimus, tiedotus ja markkinointi sekä kuluttajavalistus. Lisätietoja www.ski.fi