Naura naiselle Ammatti – Uusi Iloinen Teatteri ja Naisten Pankki yhteistyöhön

image

Uusi Iloinen Teatteri (UIT) ja Naisten Pankki ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jossa ammatteja kerätään iloisesti nauramalla. UIT:n kevään odotettu revyy Ilometritehdas pyörähtää käyntiin 13.4 ja jatkuu aina toukokuun loppuun saakka. Jokaisesta teatterilipusta UIT lahjoittaa hyvän mielen lisäksi euroja Naisten Pankin toiminnan tukemiseksi. Yhteinen tavoite on naurattaa katsojia niin, että kevään näytöksistä saadaan 300 naiselle ammatti. Naisten Pankin ammatin hinta on 30 euroa.

Ilon kautta uusia ideoita
Vapaaehtoisena toimiva Leena Vilppula, Naisten Pankin yritysvarainhankinnan tuore puheenjohtaja iloitsee hauskasta yhteistyöstä, ja odottaa näkevänsä teatterissa täysiä katsomoja, jolloin tavoite kehitysmaan naisten ammateista tullaan saavuttamaan. ”On upeaa olla mukana luomassa Naisten Pankin yritysyhteistyöhön liittyviä konsepteja, ja tämä yhteistyö on erityisen hauska. Ilon kautta hyvän tekeminen on erittäin antoisaa”, kertoo vapaaehtoistyön konkari Vilppula.

Tähtinäyttelijät mukana toiminnassa
Uusi Iloinen Teatteri on suomalainen teatterin ammattilaisten omistama viihteellinen teatteri. UIT:n omistajiin kuuluvat mm. Sari Siikander, Taneli Mäkelä, Reija Wäre, Marjatta Leppänen ja teatterinjohtajana toimiva Timo Kärkkäinen. Helsingissä UIT:n esitykset ovat Hakaniemessä Arena-näyttämöllä.

Ilometritehtaan tähtinäyttelijät ovat Kaisa Mattila, Virve Rosti, Sari Siikander, Inka Tiitinen, Leevi Huhtamaa, Janne Marja-aho, Taneli Mäkelä, Antti Paavilainen, Mikko Rantaniva ja Jean S. Kevään näytöksiin lippuja voi ostaa suoraan UIT:n omasta lippuvaraamosta 09 756 8070 www.uit.fi.

"Etsimme aika pitkään sopivaa, UIT:n näköistä avustuskohdetta. Naisten Pankista sen löysimme. Kehitysmaiden olojen parantaminen naisia kouluttamalla on tie parempaan tulevaisuuteen. Naiset rules!" sanoo teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen.

Meet & Greet-ilta toukokuussa
Naisten Pankin ystävät ja sen toiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita Naisten Pankin iltaan toukokuussa 29. päivä. UIT:n järjestämässä Meet & Greet-illassa on mahdollisuus tavata näyttelijöitä ja teatterinjohtaja tuo iltaan oman tervehdyksensä.  Lippujen hinta on 55 €, johon sisältyy lasillinen kuohuvaa.  Lippuja ostettaessa UIT:n lipputoimistossa, on mainittava merkki "Naisten Pankki", jotta varaus menee oikein.

Naisten Pankki on suomalainen vapaaehtoisyhteisö, joka kerää lahjoituksia kehitysmaiden naisten omatoimisen yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi Kirkon Ulkomaanapu. Naisten Pankilla on tällä hetkellä hankkeita 12 eri maassa ympäri maailmaa. Yhteensä lahjoituksia on koottu jo yli 5 miljoonaa euroa. Vapaaehtoisverkosto toimii 30 paikkakunnalla.

Lisätiedot:
UIT, Hakaniemen Musiikkiteatteri Oy, teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen, puhelin 050 5151 575
Kirkon Ulkomaanapu, Naisten Pankin yhteyspäällikkö Sari Meller, puhelin 050 326 3882