Taidehuutokauppa Naisten Pankin hyväksi Rovaniemellä

Kuva: Huutokaupan meklarina Lanko-Pekka vieressään ArtILON puheenjohtaja Ulla Hoikka.
taidehuutokauppa Rovaniemellä Naisten Pankki 250

Taiteilija Maritta Jänkälän teos: Puutarhassa.

Rovaniemeläinen taideryhmä ArtILO lahjoitti teoksia hyväntekeväisyyshuutokauppaan, joka järjestettiin Rovaniemen Seniorimessuilla syyskuun viimeisenä lauantaina. Huutokaupan tuotto lahjoitettiin täysimääräisenä Naisten Pankin toiminnan tukemiseen. Taulujen tuotto kerrytti Ammatin 39:lle kehitysmaan köyhälle naiselle.

Rovaniemen hyväntekeväisyyshuutokaupassa oli esillä seuraavien taiteilijoiden töitä: Jari Alariesto, Asko Luosujärvi, Airi Dohlen, Ritva Aaltonen, Kristiina Hoikka, Ulla Hoikka, Ritva Heiskanen, Ritva Kuusisto, Eila Puhakka, Kaisa Sirén, Martta Niemi, Raija Vanhamaa, Maritta Jänkälä  ja Maija Vanhatapio.

ArtILO on rovaniemeläinen, vuonna 2005 perustettu taiteilijaryhmä, johon kuuluu eri ikäisiä ja monia ammattitaustoja omaavia taiteilijoita. Ryhmän jäsenet työskentelevät monien eri tekniikoiden parissa, mm. akvarelleista pastelleihin sekä öljyväreistä grafiikkaan ja valokuvaukseen. ArtILO on pitänyt useita ryhmänäyttelyitä toimintansa aikana.