Vahva missio ajaa vapaaehtoistyöhön – Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen Naisten Pankin ohjausryhmän johtoon

Vaikuttavan uran yritysmaailmassa tehnyt Anni Vepsäläinen aloittaa Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtajana maaliskuussa. Kehitysmaiden naisten yrittäjyys on Naisten Pankin perustajajäsenelle tärkeä aihe.

Naisten Pankki tukee kehitysmaiden naisten yrittäjyyttä. Varoja kerätään järjestämällä aktiivisesti monipuolista toimintaa ja tässä laajalla vapaaehtoisverkostolla on vahva rooli.  Ohjausryhmän puheenjohtajana on pitkään toiminut Reetta Meriläinen. Uutena puheenjohtajana aloittaa Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

– Haluan tehdä vapaaehtoistyötä yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden puolesta ja vahvan mission innoittamana. Naisten Pankissa nämä kaikki asiat kohtaavat vastuullisella tavalla, Anni Vepsäläinen kertoo.

Vepsäläinen on aikaisemmin toiminut muun muassa Diacor Terveyspalveluiden ja HRM Partnersin toimitusjohtajana. Kirkon Ulkomaanavun hallituksen puheenjohtaja hän toimi vuosina 2011-2015. Kirkon Ulkomaanapu toteuttaa Naisten Pankin naisten toimeentuloa ja yrittäjyyttä tukevat hankkeet.

– Naisten Pankki on kasvanut yhteiskunnallisesti merkittäväksi toimijaksi upean vapaaehtoisverkoston ja sen tavoitteellisen ja sinnikkään työn ansiosta. Naisten Pankin missio kehitysmaiden naisten yrittäjyyden edistämisestä on tänä päivänä entistä ajankohtaisempi, Vepsäläinen sanoo.

Naisten Pankilla on edessä aktiivinen vuosi. Vuoden kohokohta Kävele Naiselle Ammatti –tapahtuma täyttää syksyllä kymmenen vuotta. Luvassa on myös uusia ja innovatiivisia hankkeita. Menestystä alkavaan vuoteen odottaa myös Anni Vepsäläinen.

– Olen todella innoissani Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtajuudesta, uusi puheenjohtaja summaa.

Lisätietoja:

Anni Vepsäläinen
anni.vepsalainen@messukeskus.com

Mirna Aho
Yhteyspäällikkö, Naisten Pankki
mirna.aho@kua.fi

Naisten Pankkia 5 vuotta luotsannut Reetta Meriläinen (vas.) luovuttaa puheenjohtajan kapulan maaliskuussa 2019 Anni Vepsäläiselle.