Tekstaa NAISELLE numeroon 16499 (20€) ja tuet naisten koulutusta!

Hae mukaan vapaaehtoisten matkalle Kambodžaan

Naisten Pankin vapaaehtoisena sinulla on mahdollisuus lähteä tutustumaan hanketyöhömme Kambodžaan marraskuussa 2019. Naisten Pankki on toiminut maassa perustamisestaan lähtien eli vuodesta 2007.

Lahjoita naiselle Ammatti

euroa

Hae mukaan matkalle >>

Naisten Pankin vapaaehtoisten omakustanteisia matkoja hankemaihin on järjestetty vuodesta 2009. Tunnelmia vuoden 2018 matkasta Nepaliin voit lukea esimerkiksi täältä. Matkan aikana vapaaehtoiset pääsevät tutustumaan Kambodžassa tehtävään kehitysyhteistyöhön ja tapaamaan Naisten Pankin tukemia naisia ja perheitä. Matka tukee vapaaehtoisen tekemää työtä kehitysmaiden naisten hyväksi ja antaa innostusta vapaaehtoistyöhön.

Naisten Pankilla on vuonna 2019 Kambodžassa käynnissä kaksi hanketta: Cooperation for Women’s Economic Development –hanke ja Promoting Women’s Entrepreneurship –hanke. Lisätietoa Kambodžasta maana saat esimerkiksi täältä.

Matkan ajankohta

Viikolla 45 (matka ajoittuu viikonlopusta viikonloppuun, tarkat päivät varmistuvat lentoaikataulujen mukaan).

Matkaan kuuluu lisäksi valmennus- ja orientaatiopäivä Helsingissä, johon kaikkien matkalle lähtevien tulee osallistua. Valmennuspäivän alustava ajankohta on tiistai 15.10.

Hakuaika

Hakuaika matkalle päättyy 28.4. Valinnoista ilmoitetaan kaikille hakijoille toukokuun aikana.

Matkan tavoitteena on

• tutustua Naisten Pankin työhön Kambodžassa
• hahmottaa kuinka Kirkon Ulkomaanapu toimii hankemaissamme
• ymmärtää kehitysmaiden haasteita
• antaa valmiuksia esitellä Naisten Pankin hanketyötä
• vahvistaa naistenpankkilaisten asiantuntemusta Naisten Pankin hanketyöstä
• kerätä materiaalia (erityisesti naisten kuvia ja tarinoita) työmme tuloksista

Toivomme, että matkalle lähtevät

• ovat sitoutuneita naistenpankkilaisia
• omaavat hyvät viestintätaidot – yksi matkan tärkeimmistä tavoitteista on jakaa tietoa työmme tuloksista matkan aikana ja sen jälkeen (somettamalla, pitämällä esityksiä ja kontaktoimalla mediaa)
• osaavat englantia
• ovat hyvässä fyysisessä kunnossa
• ovat valmiita sitoutumaan tapaamisiin ennen matkaa sekä valmentautumaan lähtöön Facebook-ryhmässä keskustellen
• omaavat positiivisen, joustavan asenteen ja ymmärtävät, ettei kyseessä ole matkatoimistomatka
• ovat sopeutuvaisia vaatimattomiin olosuhteisiin
• ymmärtävät, että matka voi olla fyysisesti ja henkisesti haasteellinen

Matkalle valitaan 8-10 vapaaehtoista eri puolilta Suomea. Matkalle voivat hakea mukaan sekä aikaisemmin Naisten Pankin hankematkoilla mukana olleet että ensikertalaiset.

Matka on omakustanteinen ja sen arvioitu hinta on noin 1800-2200 € sisältäen lennot, hotellimajoitukset, ruokailut, vakuutuksen sekä kuljetukset paikan päällä. Lisäksi tulee kuluja mm. rokotuksista, joiden hankkimisesta lähtijät ovat itse vastuussa (lisätietoa rokotteista täältä). Matkalle lähtijöillä tulee olla vähintään kuusi kuukautta matkan jälkeen voimassa oleva passi. Matkalle osallistujat maksavat myös omat matkakustannuksensa Helsingissä pidettävään valmennuspäivään.

Lisätietoja matkasta ja matkalle hakemisesta Naisten Pankin yhteyspäälliköltä Mirna Aholta: mirna.aho(at)kua.fi tai 040 704 6726 ajalla 8.-12.4.

Hae mukaan matkalle >>

Naisten Pankin vapaaehtoisia Nepalissa marraskuussa 2018.