Täysillä kohti kymppiä! Naisten Pankin ponnistus – kohta 10 miljoonaa koossa

Naisten Pankki on reilun yhdeksän toimintavuotensa aikana onnistunut keräämään yli 9 miljoonaa euroa ja nyt lähdemme tavoittelemaan #10miljoonaa kehitysmaiden naisten paremman tulevaisuuden hyväksi.

Lahjoita

Naisten Pankin toiminta käynnistyi yhdeksän vuotta sitten toukokuussa 2007. Ensi vuonna vietetään siis toiminnan 10-vuotisjuhlavuotta.

Tähän #10miljoonan ’jahtiin’ kutsumme kaikki Naisten Pankin yhteistyökumppanit ja vapaaehtoiset mukaan. Tavoitteen saavuttamista seurataan loppukesän ja syksyn aikana viikoittain nettisivuillamme ja sosiaalisessa mediassa ja haastamme kaikki mukaan matkalle kohti #10miljoonaa!

Tällä hetkellä Naisten Pankin paikallisryhmiä on 35, ja niissä toimii noin 3 000 vapaaehtoista. Heidän työnsä merkitys koko toiminnalle on äärimmäisen tärkeää.

Säännöllisiä kuukausilahjoittajia Naisten Pankilla on reilu 3 200. Kuukausilahjoitusten lisäksi varoja kerätään eri tapahtumissa, lukupiireistä ja myyjäisistä isoihin valtakunnallisiin tapahtumiin. Näkyvin valtakunnallinen on tapahtuma on syksyinen Kävele Naiselle Ammatti –tapahtuma, johon osallistuu vuosittain satoja kävelijöitä. Uusimpia tapahtumia ovat Golfaa Naiselle Ammatti ja Lue Naiselle Ammatti sekä syksyllä 2016 käynnistyvä Joogaa Naiselle Ammatti.

Naisten Pankin työn tuloksena 14 eri maassa yhteensä 30 000 naista kehitysmaissa on saanut mahdollisuuden toimeentuloon. Epäsuorasti työstä on hyötynyt yhteensä noin 140 000 ihmistä.

10 miljoonan euron rajan rikkominen on iso saavutus, mutta työ ei jää tähän. Naisten Pankin tavoite on jatkossa tavoittaa yhä uusia vapaaehtoisia ja tukijoita ja jatkaa tärkeää työtä kehitysmaan naisten ja lasten tukemiseksi.

LAHJOITA

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Naisten Pankki kerännyt täydet 10 miljoonaa

Tavoitteeseen on päästy yli 4700 kuukausilahjoittajan ja tukijan, yritysyhteistyökumppaneiden sekä eri puolella Suomea toimivien aktiivisten paikallisryhmien arvokkaan työn ansiosta. Merkittävin vuosittainen varainkeruutapahtuma on syyskuinen Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuma, joka järjestetään...